Saturday, July 17, 2010

pantang larang aku bila memandu!

AKU TAK SUKA!


1. when im driving, a car behind me is following tooooo near! agak agak ah an. u shud see the traffic dulu kalu nak follow dekat dekat pun. if there is no cars in front me, n i driving too slowly, oke, that's my mistake. tp masalahnya. kalu kete ngah banyak kat depan, takkan la aku nak potong2 plak. adoii. dah la kete besa. nt kalu kau tersodok kete aku? compem ah aku y kene an? sebb? kete aku kecik? that is ur point aite?

2. u shud keep the distance. ikot peraturan. follow what u have learnt dulu dulu before dapat P. dibuatnya kete depan kau tu lampu brek rosak ker. and u didnt notice that. then terlantak? haa. kan da menjadi satu masalah?haish.cukup la sekali aku da kena lantak ngan kete besar. kene lagi sekali, siap!

3. bawa moto tp dekat belah kanan jalan? n slow plak? haih. no no no. bahaya ok! ikut la papan tanda "kiri kalu tidak memotong". kalu sorang sorang bawa moto takpe. but this, u bawa budak kecik lagi. =,=

4. berkaitan ngan moto lagi. tak pakai helmet. nie lagi sorg. haih. even bawa dalam taman. but still. banyak kete lalu lalang. bahaya la! dah la bawa terumbang ambing, tak pakai helmet. dua dua insan plak tu tak pakai helmet. dah terumbang ambing, borak borak plak tu? adoii. dah borak borak. kejap nak masuk lorong nie. tapi, tak jadi plak! naseb baik ah kete slow. kalu tak slow? leh siap pandang belakang lagi, nak tgk kete. haih.

5. roundabout kawasan yang kadang kadang memang banyak accident berlaku. sebb ape? one of that, tak letak signal! pantang aku. dah la nak masuk takde signal. pastu bila dalam roundabout tu pon, takde signal. bole buat para pemandu yang lain jadi confius tau tak. jadi. letak la signal. untuk kesenangan bersama jugak.

6. nie y paling hot! time tengah bawa kete, ade la plak psgn yang tengah bercanda, bercintan segala bagai atas moto. nak wat agak agak ah. gi balik, kahwin, pastu leh wat puas puas kat umah. nie tak, kat public pun sempat! agak agak ah. time ngah jalan ada. time ngah tunggu traffic light pon ada! teraba sana. teraba sini. bole plak y si pompuan tersengih sengih bahagia?? adoii. taktau la ape nak jadi zaman sekarang nie. sedarla. Allah bole tarik nyawa kita bila bila masa saja. time kite ngah bw moto sambil beraba-rabaan pun bole.

haha. agak agak aku bole jadi pegawai JPJ tak?

No comments:

Post a Comment

Followers