Saturday, December 4, 2010

cuti sem yang sangat la aku rasa macam takde cuti! wuu~
hanya disebabkan tesis, cuti cuti telah diambil!
kejam kejam. isk isk isk.

after 4 days treatments, apa lagi, kene la buat slide hari hari kan?
berapa hari?
kalu aku cakap 30 hari? wuu~
ya! kene buat slaid darah mencit tu sume selama 30 hari.
sebab nak tengok peningkatan darjah parasitemia diorg~

apa boleh dikata?
mula terasa keboringan!
sebab hari hari kami melalui proses yang sama.
pukul 8/9/10..datang lab. then start amik darah dari semua mencit!
ada la dalam 19 cages? and mencit are equal to 7?
berapa banyak ekor? isk isk isk.
terasa boring. jemu.
then dalam kol 1 siap. pastu turun ke lab fakulti untuk staining plak slaid slaid td!
pastu dalam kol 3 siap la.T_T

tapi sejak akhir akhir nie, bilangan mencit semakin berkurangan. so bilangan slaid makin berkurang la an?
agak bole hiphip hooray ke? ye. hanya sekali hiphip horray oke!  tak bole lebih!
but still, terasa takde life. petang jer da penat. wuu~
dan lebih menakutkan sebab eksperimen nie mcm da lari sikeeettt dari teori!
so kebarangkalian untuk re-do? macam ADA!
aigooo~ taktau la nak kate ape.

dan lebih menyedihkan lagi.
mak cakap. untuk seminggu penuh, mak nak balik JB. nak duduk kat rumah JB. which is dari 11/12 nanti sampai la 19/12. aku? TAKTAU!
mak tanye boleh cuti ker tidak?
jawapan aku? TAKTAU!
dan mak cakap lagi, kalau aku tak cuti, kemungkinan abah pun tak amik cuti la. sebb nak teman aku kat sini. which mean, abah akan pergi kerja macam biasa. semata mata aku ker? isk isk isk.
rasa macam tak patot plak. sebb aku tau, abah pun nak bercuti. nak balik JB gak.
aku? huhu. of coursela kalu ikut keinginan hati aku, aku pn nak balik JB gak. mungkin sehari dua? tapi aku pun taktau la. kalu tak balik pun mungkin takpe. tapi aku kesian kan orang orang yang bakal tinggal dengan aku nanti. aigoo~
hanya disebabkan lab, jiwa aku kegusaran untuk membuat keputusan.

No comments:

Post a Comment

Followers