Saturday, August 28, 2010

nape ngan kura kura?

kura-kura nie ade habit yang pelik ker? actually, kitorg ade bela dua ekor kura-kura ape ntah ke nama..tp spesies kura-kura la. since we pet the kura-kura, my dad bought an aquarium..quite huge(size L?), their food, gabus?untk dijadikan tanah? bekas air. mula mula okela. tp sejak kebelakngan nie, i noticed yesterday, kura kura nie jadi aggressive..tp depa tak wat serentak, but gilir gilir. diorg tawaf keliling aqua diorg. mcm marathon 400m la. pastu tak kesah ngan pasangan y tengah dok rehat. tu pon die sondol. haha. y gabus gabus tuh habs die sepahkan. ntah. menggali agaknya.

pastu tetibe, diorg berak! grrr! ouh. bole aku concludekan, diorg saket perot, cirit birit. betol! diorg asek berak jer. tp bile aku ajukan kepd mak ayah aku, diorg gelak jer =,= takpe2. taknak caye cakap ya ek? tp rini, sekor jer y aggressive. like i said, diorg gilir2. haa. seyes! macam lari berganti2 pas baton! haha.

tadi my dad lepaskan diorg dalam besen berisi air. mak aih! macam kambing keluar bandar! excited giler! haha.pastu aku saje la lepaskan ke simen, haih~ nmpk sangat diorg da lame tak kuar jalan jalan. =))
pastu guess what?? hahaha. (aku da gelak awal2) aku dengar salah seekor tuh KENTUT! eee..tak senonoh betol! tp betollll, aku tak tipuuu. die kentut. pastu tetibe ade najis die! haa.. see. die saket perot an?? haa. kuat makan lagi! ayah aku baru letak makanan diorg, tgk2 da hbs da. =,= makin tinggi la pelaburan family nie. ahli da bertambah. hehe. but at least, hati aku terhibur buat sementara waktu. :')

binatang camnie bole la aku pegang pegang. tp bile pekena kucenggg? waaa. wa mintak maap awal awal eh. bukan sy takut kucing, tp kucing yang tak takut saya. huuu~

1 comment:

Followers