Thursday, May 12, 2011

rasa mcm sekejap jer masa berlalu

Assalamualaikum!

heh. sekrg aku da masuk minggu kedua praktikal. so far sooo goooddd. Alhamdulillah. awal awal gile cuak. 1st day da briefing dari pegawai sumber manusia. ok la. aku kene keje kat bahagian agroteknologi dan biosains. dekat mn? yang pasti bukan dekat kompleks utama MINT. tapi dekat Dengkil sane. 1st day tu, aku tak bawa kete, jadi saket sikit nak gi setel pas borang semua. tapi sekrang, tidak lagi. haha. everyting da setel. dan aku pun da dapat pass aku sendiri. :)

ohhh. memberontak sudah tentu ada. =p sagt memberontak. sebab? hehe. mula2 aku asek dok pk, kajian aku dapat tuh, semua pasal kimia. reaction. tindak balas semua bagai. titration. sampai aku jadi mcm "arghhh. ape nie? aku tak blaja dah la benda nie" haha. tapi esoknye, aku da boleh pk waras. belajar benda baru. tak salah kan? kan? tak rugi pun buat benda yang lain dari bidang. dapat la ilmu baru. :) tapi tuh la. research jugak la. aku kene wat kajian pasal " pencirian kanji sagu tersinar" ape tuh? kite wat produk dari sagu. hidrogel. 

giler aku menyumpah dulu, taknak wat bahagian research. taknak baca jurnal. taknak wat lab. taknak semua. tapi padan muka! dapat keje nie semua. tapi tak seberat thesis la. wat lab pun ikut panduan dari akak2 n abang n ade adik sorg dan dak praktikal sama sorang. oh. ade lagi dua budak baru. tapi lain kajian :) hahaha. ok la. semua ok. diorg happening gile. andd. yang penting tak terikat sangat. kadang2 tade keje, gi tgk cite kat laptop. borak2. tido. hehe. 

tapi yang pastiii. buku log aku kosong lagi. @_@ takde feel lagi nak menulis. dan proposal pun tak buat lagi~ 

hope, kawan2 laen pun bagus bagus jugak. takpe. 3 bulan je. bertahan!:)

No comments:

Post a Comment

Followers