Wednesday, November 24, 2010

how i wish i can have that strenght

huh? tak habis habis dengan jiwaa kacau. sejauh mane kekacauan jiwa hang tu mira? heh. mira, ini hanya dugaan. I try to think sssoooooooo positive as I can. (see? nmpk tak aku sangat pikir positif?) tapi, kalu dengan memendam, dapatkah saya berfikiran positif dengan jayanya? mungkin hanya sedikit. 50%. mungkin 100% just for a while. hmm.

susahnya kan kalu jadi seseorg yang suka memendam? *angguk laju2* sangat sangat la setuju. adoiii~
how i wish. bila kite petik je jari, then ape yang kite pendam tu terus terkeluar? heh! sangatla mustahil!

susahnya kan kalu jadi seseorg yang suka memikirkan sesuatu y diluar batas kite. kalu aku cakap kat adik aku. mesti die jawab " haa! pengaruh drama la tuh!" ngee~ ohh. i just cant stop it. tapi yela.. penat sebenarnye kalu asyik memikirkan benda yang macam2. macam sangatla complicated tau! like novelist plak. memikirkan jalan cerita yang mantap! haa. mcm tu la lebih kurang pemikiran aku. teeheee!~ (leh tulis novel gini)

selalu berdoa, jalan hidup nie smooth as I want. tapi sangat la mustahil kan. kalu takde dugaan, kalu takde cabaran, kalu takde tangisan, mane awak nak belajar erti hidup wahai amira?huhu. *angguk laju laju lagi*

ohh. saat ini. dalm hati ini, ada sesuatu yang tersurat dan tersirat dan tersembunyi. sungguh! tapi tak mampu nk luahkan. or boleh saya cakap saya tidak berani? ohh. saya tidak mempunyai kekuatan itu untuk meluah. im not that type! huu. kan bagus kalu aku bole jadi mcm tuh? jenis yang senangggg jer nak meluah? jenis yang senanggg jer nak bercerita? jenis yang senanggg jer nak..emm..nak ape lagi ntah. haa! jenis yang outspoken? hmm. yes! outspoken! huuu~ kan bagus..tapi susah untuk saya sampai ke arah itu. nanti mesti muka saya akan berubah. kalu bole nak pintu kemana saja doremon tu. sebb bile da luah kan. nak terus pergi jauh jauh. pastu baru datang balik. huhuhu.

sebab? saya bukan jenis banyak bercakap. tp sy senang untuk mendengar. bagi la cerita ape ape pun. saya akan dengar dengan khusyuknya dan tekunnye. *sampai kerut kerut dahi*

tapi sape sape yang kenal saya dengan baiknye. dengan mendalamnye. they will know bile saye ok dan bile saye tidak ok. bile saya ceria dan bile saye tidak ceria. bile sy senang, bile sy susah. tapi ade ker? *berdoa dalam hati. dan cakap dengan yakinnya. ye. ada!*

ohh. could i just take one, only one painkiller? gulp. gulp. tak baikla. tak baik. jangan amik. nanti kau ketagih, lagi datang satu masalah! saya budak baik. dan tidak akn mengambil benda benda seperti itu! ape la. ish. what i need to do is. duduk diam2. pikir baik2. berdoa. pikir bersih bersih. jauhkan diri dari hasutan setan. emm.

No comments:

Post a Comment

Followers