Wednesday, December 7, 2011

redha itu ikhlas. pasrah itu menyerah

Assalamualaikum :)


ye. melihat kepada tajuk entri pun da tau skrip dari Ombak Rindu. hoyeahh! hoyeahh! da tengok da tengok! ahaha. aku tengok kat ksl city, jb. jauh bukan? memang jauh.

overall story nie. jujur nie. baca novel lagi feel dari tengok movie. baca la banyak2 kali, still leh menangis kot. ntah. mungkin sebab dalam filem banyak potong2 kot. jadi feel aku pun terpotong. n yet, aku masih ingat jalan cerita dalam novel cane even da lame da bace. jadi part part yang ade memang aku ingat. but still, macam director cakap, diorg ubah part2 sikit untuk kesesuaian. that was fine actually. aku rase kalu makin banyak part die letak, mahu macam cerita hindustan 3 jam. ahaha.

still, cerita melayu yang ini baik, bagus. we can feel the sadness.gaya lakonan semua. even tak memerlukan kata, tp dari sinar mata pun kite da dpt rase kesedihan tuh. to those yang suke tengok drama, suke nangis, mudah touching, leh la tengok. hihi. ke time tuh ngah ade masalah nak nangis puas2, leh tengok cerita macam tuh! dibenarkan. (sebab aku pun buat mcm tuh gak kdg2. haha)

but if, one day, diorg wat jadi drama plak. memang aku tengok! for sure la klimaks, konflik dalam drma lagi banyak kan. baru la best nak emo2. ;)

No comments:

Post a Comment

Followers